تاریخچه شرکت دل :: حکیم

حکیم

فروش انواع محصولات دیجیتالی

فروش انوع محصولات دیجیتالی وفایلی

منوی بلاگ
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

کتاب الفبای موفقیت اثر باب پراکتور

رمان اِما اثر جین آستین

کتاب انگشت اتهام اثر آگاتا کریستی

دانلود و معرفی کتاب دیوان شمس تبریزی اثر مولاتا جلال الدین محمد بلخی

دانلود و معرفی کتاب کوری اثر ژوزه ساراماگو

دانلود و خرید کتاب قدرت مثبت اندیشی اثر نورمن وینست پیل

کتاب سفر روح اثر مایکل نیوتن

دانلود و خرید کتاب شکست عادت های کهنه

معرفی کتاب نظریه انتخاب

دانلود و معرفی کتاب نظریه انتخاب

کتاب فروش موفق اثر برایان تریسی

دانلود و خرید کتاب فروش موفق اثر برایان تریسی

خرید کتاب فروش موفق اثر برایان تریسی

کتاب 17 قانون موفقیت

معرفی و دانلود کتاب 17 قانون موفقیت

دانلود کتاب 17 قانون موفقیت

کتاب و کسی نماند جز ما

دانلود و خرید کتاب و کسی نماند جز ما

خرید کتاب و کسی نماند جز ما

کتاب پس از تو اثر جوجومویز

معرفی کتاب پس از تو اثر جوجومویز

دانلود و معرفی کتاب پس از تو اثر جوجومویز

کتاب باز هم من از جوجو مویز

دانلود و خرید کتاب باز هم من از جوجو مویز

خرید کتاب باز هم من از جوجو مویز

کتاب مرداب روح

معرفی و دانلود کتاب مرداب روح

دانلود کتاب مرداب روح

کتاب موزه بی گناهی

دانلود و خرید کتاب موزه بی گناهی

تاریخچه شرکت دل

يكشنبه, ۱ بهمن ۱۴۰۲، ۰۹:۲۷ ق.ظ

 

شرکت دل یک کمپانی معتبر جهانی است که در زمینه توسعه، فروش، تعمیر و پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری و خدمات مشابه فعالیت می‌کند. این مجموعه برای نخستین بار در سال ۱۹۸۴ و توسط یک دانشجوی تازه کار با نام “مایکل دل” آغاز و در سال‌های اخیر به یکی از غول‌های تولید رایانه تبدیل شد، به گونه‌ای که خرید لپ تاپ دل در این زمانه تا حد بسیار زیادی افزایش داشته است. در ادامه این مطلب به پاسخ برخی پرسش‌ها مانند “دل ساخت کدام کشور است” و ” تاریخچه دل” خواهیم پرداخت.                                                            

                           برای حمایت وبلاگ ما بر روی این(لینک)بزنید.

داستان برند دل
شرکت دل با فروش بیش از ۱۵ درصد سهم بازار جهانی کالای دیجیتال، به عنوان بزرگترین فروشنده مستقیم رایانه در جهان شناخته می‌شود. این مجموعه کامپیوترهای شخصی رومیزی، رایانه‌های نوت بوک، سرورهای شبکه، نمایشگرها، محصولات ذخیره سازی پیشرفته و انواع لوازم جانبی و نرم افزار رایانه‌ای و انواع لپ تاپ دل را به بازار عرضه می کند. دل همچنین با ارائه تلویزیون‌های LCD، پروژکتورها و سایر محصولات به بازار تجهیزات الکترونیک، فروش خود را گسترده کرده است.

کمپانی دل، با ایجاد ۶ بخش تولیدی تأسیسات در آستین تگزاس، محصولات خود را در سراسر قاره‌های دنیا به فروش می رساند. حدود ۶۷ درصد از درآمد این مجموعه از قاره آمریکا، ۲۲ درصد از اروپا، خاورمیانه و آفریقا و ۱۱ درصد باقیمانده آن از منطقه خاور دور و اقیانوسیه حاصل می‌شود. دل با کمک وبسایت تجاری خود، محصولات و تجهیزاتش را مستقیماً به مصرف کنندگان، مشاغل کوچک و بزرگ، موسسات دولتی و موسسات آموزشی، درمانی و بهداشتی عرضه می‌کند. بنیانگذار این شرکت “مایکل دل” ۱۲ درصد از سهام شرکت را در اختیار گرفته و پس از کناره گیری از سمت مدیرعاملی در ژوئیه ۲۰۰۴، همچنان به عنوان مسئول اصلی این مجموعه شناخته می‌شود.تاریخچه Dell
شرکت دل توسط “مایکل دل” دانشجوی سال اولی دانشگاه تگزاس آستین تاسیس شد. مایکل در ابتدا قطعات کامپیوتر را به صورت عمده خریداری کرده و آن‌ها را روی رایانه‌های IBM مونتاژ می‌کرد. سپس آن‌ها را با سفارش پستی به مشتریانی که به دنبال کامپیوترهای ارزان‌تری بودند، می‌فروخت. چنین طرحی بعد از چند ماه با موفقیت روبه رو شده و در نتیجه بعد از چند ماه به یک کسب و کار موفق تبدیل شد. بدین ترتیب مایکل پس از دریافت ۱۰۰۰ دلار سرمایه از خانواده خود، تحصیلاتش را رها کرد تا تمام وقت خود را بر روی تجارت جدید متمرکز کند. این آغازی برای شروع فعالیت این برند بزرگ و آنچه تاریخچه دل می‌نامیم، شد.

لپ تاپ گیمینگ

مایکل دل یک سال بعد تجارت خود را با نام PC’s Limited آغاز کرد. این شرکت در اولین سال تجارت، ۶ میلیون دلار از فروش محصولات کامپیوتری بدست آورد. سال بعد این رقم به ۴۰ میلیون دلار رسید. دل در سال ۱۹۸۶ بانکدار سابق “ای. لی واکر” را استخدام کرد تا هنگامِ رشد قابل توجه شرکت، اقدامات نظارتی را انجام دهد. تا سال ۱۹۸۷ این مجموعه جایگاه مسلطی در بازار سفارشات پستی داشت، اما مشخص بود که برای رشد بیشتر، این شرکت نیازمند حرکتی فراتر از سفارشات پستی است.

برای تحقق این هدف، مایکل دل گروهی از مدیران بازاریابی را از شرکت‌های مختلف استخدام کرد. در نتیجه بازاریابی به شرکت‌های بزرگ و ایجاد شبکه‌ای از فروشندگان در برنامه‌های کمپانی دل قرار گرفت. کم‌تر از چهار سال پس از تأسیس، سهام Dell به قیمت ۸.۵۰ دلار فروخته شد. یک دهه پس از فروش رایانه‌های شخصی مایکل دل از اتاق خوابگاه، هنگامی که دل برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ در لیست شرکت‌های پرفروش قرار گرفت، مایکل به عنوان جوان‌ترین مدیرعامل ریاست یک شرکت در Fortune 500 انتخاب شد.

کمپانی دل و نخستین فروش موفق آنلاین
دل اولین رایانه نوت بوک خود را با نام ۳۱۶LT در سال ۱۹۸۹ روانه بازار کرد. سالهای بعدی  این شرکت با پیشرفت در فناوری موبایل همراه بود. در سال ۱۹۹۱ اولین کامپیوتر نوت بوک دل به فروش رسید و در سال ۱۹۹۴ دل اولین شرکتی بود که باتری‌های لیتیوم یون با دوام طولانی را به بازار ارائه می‌داد. در سال ۱۹۹۶ دل فروش رایانه‌های شخصی را به صورت آنلاین آغاز کرد و از اینترنت برای پشتیبانی مشتری استفاده نمود. فروش آنلاین نقطه عطفی در تاریخچه دل بود. فروش آنلاین به دل کمک کرد تا این مجموعه از شرکت Compaq Computer Corporation که به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده رایانه‌های شخصی در ایالات متحده شناخته می‌شد، پیشی بگیرد.

                برای حمایت وبلاگ ما بر روی این(لینک)بزنید.

دل، به عنوان یک پیشگام در تجارت الکترونیکی، ۷ روز پس از راه اندازی آنلاین در سال ۱۹۹۶، ۱ میلیون دلار در روز تجهیزات فروخت. در سال ۲۰۰۷، این کمپانی به چهارمین سایت تجارت الکترونیکی ایالات متحده با ۴.۲ میلیارد فروش تبدیل شد. در سال ۲۰۰۴، مایکل سمت خود را به عنوان مدیر عامل شرکت دل ترک کرد و وقت خود را به بنیاد مایکل و سوزان دل اختصاص داد. وی بعداً در سال ۲۰۰۷ دوباره به عنوان مدیر عامل شرکت دل بازگشت. در سال ۲۰۱۶ ، دل ادعا کرد که وب سایت این مجموعه “بزرگ‌ترین وب سایت تجارت الکترونیکی برای محصولات فناوری تجاری در جهان” است.

 تاریخچه شرکت hp، از آغاز تا امروز

شرکت دل در قرن جدید
در اوایل قرن ۲۱، دل خط تولید خود را گسترش داد و تلویزیون، دوربین‌های دیجیتال و انواع محصولات مرتبط با رایانه خود را به بازار عرضه کرد. در سال ۲۰۰۳ این شرکت به نام .Dell Inc تغییر نام داد تا از حرکت به بازار وسیع‌تر الکترونیک خبر داده باشد. با این حال در اواخر دهه ۲۰۰۰ سلطه دل در بازار شروع به تزلزل کرد، تا جایی که مسئولان این کمپانی در سال ۲۰۱۳ ترجیح به بازگشت مالکیت خصوصی گرفتند.

در سال ۲۰۱۶ این شرکت مجموعه EMC را که در بخش ذخیره سازی اطلاعات تخصص داشت، خریداری کرد. این ادغام که تقریباً ۶۰ میلیارد دلار ارزش داشت، به عنوان بزرگ‌ترین معامله فناوری در آن زمان معرفی شد. جالب است که بدانید تاریخچه دل به همینجا ختم نمی‌شود، این برند تاکنون تغییرات شگفت‌انگیزی داشته که در ادامه خواهید خواند.

داستان برند دل

استراتژی‌های بازاریابی سنتی و دیجیتال شرکت دل
در دهه ۲۰۱۰، دل برای دست‌یابی به مشتریان وفادار و بالقوه، تمرکز خود را بر تجارت الکترونیکی و استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی آغاز کرد. تلاش بازاریابی جواب داد. یک کمپین تلفن همراه که تبلیغات بازی‌های قرعه‌کشی را انجام می داد، به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی این مجموعه شروع به فعالیت کرد. در نتیجه این کمپین که به مدت چهار ساعت انجام شد، میزان پاسخگویی شهروندان نسبت به دیگر برنامه‌های تبلیغاتی که با پست الکترونیکی صورت می‌گرفت، به طرز قابل توجهی افزایش یافت.

همچنین گزارش شده است که در سال‌های اخیر، کمپانی دل با ارسال پیام‌های مربوط به فروش و تخفیف به دنبال کنندگان توییتری خود، توانست بیش از ۱ میلیون دلار درآمد کسب کند. در سال ۲۰۱۷، دل با فروش ۴۰.۷ میلیون دلار محصول، در جایگاه سوم فروش بازار جهانی قرار گرفت. این مجموعه نزدیک به ۸۰ هزار نفر در سراسر جهان را استخدام کرده است که ۵ برابر افراد شاغل در دانشگاه تگزاس، زادگاه و محل تحصیل بنیانگذار این شرکت به حساب می‌آید.

همان‌طور که در تاریخچه دل خواندید، این برند در راه رسیدن به این نقطه از تاریخ خود، فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است. این برند هم‌اکنون با بزرگ‌ترین و بهترین برندهای جهان در زمینه تولید محصولات الکترونیکی رقابت می‌کند. قیمت لپ‌تاپ‌های این برند با وجود تمام نکات مثبتی که در مورد آن گفته شد، جز مناسب‌ترین‌ها است.

               برای حمایت وبلاگ ما بر روی این(لینک)بزنید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۰۱
عرفان طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی