معرفی شرکت هوندا موتورز :: حکیم

حکیم

فروش انواع محصولات دیجیتالی

فروش انوع محصولات دیجیتالی وفایلی

منوی بلاگ
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

کتاب الفبای موفقیت اثر باب پراکتور

رمان اِما اثر جین آستین

کتاب انگشت اتهام اثر آگاتا کریستی

دانلود و معرفی کتاب دیوان شمس تبریزی اثر مولاتا جلال الدین محمد بلخی

دانلود و معرفی کتاب کوری اثر ژوزه ساراماگو

دانلود و خرید کتاب قدرت مثبت اندیشی اثر نورمن وینست پیل

کتاب سفر روح اثر مایکل نیوتن

دانلود و خرید کتاب شکست عادت های کهنه

معرفی کتاب نظریه انتخاب

دانلود و معرفی کتاب نظریه انتخاب

کتاب فروش موفق اثر برایان تریسی

دانلود و خرید کتاب فروش موفق اثر برایان تریسی

خرید کتاب فروش موفق اثر برایان تریسی

کتاب 17 قانون موفقیت

معرفی و دانلود کتاب 17 قانون موفقیت

دانلود کتاب 17 قانون موفقیت

کتاب و کسی نماند جز ما

دانلود و خرید کتاب و کسی نماند جز ما

خرید کتاب و کسی نماند جز ما

کتاب پس از تو اثر جوجومویز

معرفی کتاب پس از تو اثر جوجومویز

دانلود و معرفی کتاب پس از تو اثر جوجومویز

کتاب باز هم من از جوجو مویز

دانلود و خرید کتاب باز هم من از جوجو مویز

خرید کتاب باز هم من از جوجو مویز

کتاب مرداب روح

معرفی و دانلود کتاب مرداب روح

دانلود کتاب مرداب روح

کتاب موزه بی گناهی

دانلود و خرید کتاب موزه بی گناهی

معرفی شرکت هوندا موتورز

جمعه, ۲۹ دی ۱۴۰۲، ۰۳:۰۸ ب.ظ

تاریخچه موتور سیکلت هوندا
هوندا در اواخر دهه ۱۹۴۰ و زمانی که ژاپن در تلاش برای بازسازی کشورش پس از جنگ جهانی دوم بود، تأسیس شد. بنیانگذار شرکت سوئیچیرو هوندا ابتدا شروع به تولید رینگ پیستون کرد و توجه خود را به موتورسیکلت های ارزان قیمت معطوف کرد. آقای هوندا همیشه به مهندسی علاقه داشت و این با موفقیت فروش موتورسیکلت‌هایش در دهه ۱۹۶۰ و رقابت رودررو با بهترین‌های دنیا در پیست‌های مسابقه آشکار شد. امروزه، هوندا در حال ارائه ماشین‌های پیشرو در اکثر رده‌ها است.
۱۹۰۶ سوئیچیرو هوندا در هاماماتسو ژاپن متولد شد. پدرش آهنگری دارد که دوچرخه هم تعمیر می کرد. هوندا در جوانی در یک گاراژ خودرو در توکیو شاگرد بود.

         برای حمایت وبلاگ ما بر روی این(لینک)بزنید.

تاریخچه شرکت هوندا
تاریخچه موتور سیکلت هوندا
۱۹۲۸ هوندا به هاماماتسو بازگشت تا تعمیرگاه خودروی خود را باز کند. او که شیفته سرعت است، ماشین مسابقه ای خود را ساخت.

۱۹۳۶ هوندا در یک تصادف اتومبیل رانی مجروح شد.

۱۹۳۷ او شرکتی را برای تولید رینگ پیستون تشکیل داد. پس از یک شروع متزلزل (بیشتر به دلیل فقدان کامل آموزش رسمی در متالورژی) شرکت او موفق می شود. او یکی از تامین کنندگان کلیدی تویوتا است که تقریباً در همان زمان شروع به تولید خودرو می کند.

۱۹۴۶ سوئیچیرو هوندا تجارت رینگ پیستون خود را می فروشد. ژاپن پس از اینکه در پایان جنگ جهانی دوم بمباران شد، در تلاش است تا ظاهر عادی را به دست آورد. هوندا نیاز به حمل و نقل مقرون به صرفه را درک می کند و شروع به پیوند موتورهای دو زمانه مازاد جنگ بر روی دوچرخه می کند. (موتورها در ابتدا برای استفاده در ژنراتورهای قابل حمل برای رادیوهای نظامی در نظر گرفته شده بودند.)

۱۹۴۸ شرکت هوندا موتور با مسئولیت محدود ثبت شد. سوئیچیرو هوندا بر جنبه مهندسی تجارت تمرکز دارد، در حالی که عملیات مالی توسط تاکئو فوجیساوا کنترل می شود.

۱۹۴۹ این شرکت اولین موتورسیکلت واقعی خود را با موتور 98 سی سی دو زمانه تولید کرد. وقتی یکی از کارمندان می بیند که اولین مورد مونتاژ شده و سوار آن خارج از کارخانه است، می گوید: “مثل یک رویا است.” نام “رویا” برای دوچرخه، که به طور رسمی به عنوان مدل D شناخته می شود، انتخاب شد.

۱۹۵۱ آقای هوندا از سر و صدا، بو و دودهای موتورهای دو زمانه (از جمله موتورهای خودش) که در خیابان های شهر ژاپن شلوغ می شوند، خشمگین می شود. در پاسخ، این شرکت اولین موتورسیکلت چهار زمانه خود، Dream E (146 سی سی) را ایجاد کرد.

۱۹۵۲ علیرغم اینکه هوندا از چنین نیروگاه‌های «ابتدایی» متنفر است، با مفهوم اصلی خود از موتورهای کمکی برای دوچرخه‌ها معاشقه می‌کند. موتور گیره دار Cub F (دو زمانه، 50 سی سی) از طریق هزاران دوچرخه فروشی مستقل در سراسر ژاپن فروخته می شود. این فقط دو سال تولید می شود، اما علامت تجاری “Cub” را معرفی می کند که برای چندین دهه در ظاهرهای مختلف محبوب خواهد بود.

۱۹۵۳ Benly J (4 زمانه، 90 سی سی) عرضه شد. حداقل برخی از اینها با نشان تانک “بنلی” فروخته می شدند و نام هوندا را فقط روی جعبه های موتور داشتند. سری Benly نیز مدت زیادی دوام آورد و دوره ای از عملکرد بهبود یافته را آغاز کرد. آنها بلافاصله در بین اتومبیلرانی آماتور ژاپن محبوب شدند.

۱۹۵۴ سوئیچیرو هوندا رویای خود یعنی موفقیت در مسابقات موتور سیکلت گرند پریکس را به اشتراک می گذارد. او می نویسد: «رویای کودکی من این بود که با ماشینی که خودم ساخته بودم قهرمان مسابقات اتومبیل رانی شوم. با این حال، قبل از تبدیل شدن به قهرمان جهان، به شدت لازم است که یک ساختار شرکتی باثبات، با امکانات تولید دقیق و طراحی محصول برتر ایجاد شود. از این منظر ما بر روی ارائه محصولات با کیفیت بالا برای پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان داخلی ژاپن تمرکز کرده ایم و تا کنون زمان کافی برای صرف تلاش خود در مسابقات موتور سیکلت را نداشته ایم … من در اینجا اعلام می کنم که قصد دارم در مسابقات TT شرکت کنم. مسابقه دهید و من و همکارانم اعلام می کنیم که تمام انرژی و قدرت خلاقانه خود را برای پیروزی به کار خواهیم بست.»

            برای حمایت وبلاگ ما بر روی این(لینک)بزنید.


مراحل تولید موتور هوندا
۱۹۵۷ تولید کنندگان برجسته ایتالیایی، از جمله MV Agusta، Gilera، و Mondial اعلام کردند که از مسابقات قهرمانی جهان کناره گیری می کنند، به دلیل افزایش هزینه ها. ام وی آگوستا این قرارداد را زیر پا گذاشته و به مسابقه ادامه خواهد داد. هوندا یکی از آخرین دوچرخه های مسابقه موندیال را می خرد. این شرکت ژاپنی از دوچرخه ایتالیایی کپی نمی کند، اما از آن به عنوان منبع الهام و نمونه ای از استانداردهایی که باید به آن دست یابند استفاده می کند.
۱۹۵۸ Super Cub (با نام مستعار C100، با نام مستعار CA100، با نام مستعار “هوندا 50”) وارد بازار شد. دارای قاب فولادی فشرده، چنگال پیشرو، طراحی پله‌ای و موتور چهار زمانه 50 سی‌سی است. قرار است با نام های مختلف به فروش برسد و بعداً به 70 سی سی و در نهایت 90 سی سی افزایش یابد. این موتورسیکلت به محبوب ترین موتورسیکلت تبدیل خواهد شد – در واقع، محبوب ترین وسیله نقلیه موتوری از هر نوع.

۱۹۵۹ هوندا برای اولین بار وارد مسابقات مشهور Isle of Man TT شد. این شرکت پنج دستگاه را در کلاس 125 سی سی “فوق العاده سبک” تولید می کند. این دوچرخه‌ها دوقلو 125 سی‌سی هستند، از نوع مسابقه‌ای که سال قبل در مسابقات ملی ژاپن برگزار شد. نائومی تاناگوچی بهترین نتیجه TT تیم را به دست آورد و ششم شد. هوندا برنده جایزه سازنده در کلاس شد. هوندا شرکت هوندا موتور آمریکایی را در لس آنجلس افتتاح کرد.

۱۹۶۱ هوندا بر هر دو کلاس 125 سی سی و 250 سی سی در TT تسلط دارد. مایک هیلوود در هر دو مسابقه پیروز می شود و هوندا در هر مورد در جایگاه های اول تا پنجم قرار می گیرد. روزنامه Isle of Man Examiner به سادگی می گوید: “این یک پیروزی ویرانگر برای شرق بود.”

۱۹۶۳ این سال، هوندا بر مسابقات اتومبیل رانی F-1 تمرکز می کند. هوندا اولین کارخانه خارج از کشور خود را در بلژیک افتتاح کرد. Gray Advertising از کمپین معروف “شما با بهترین افراد در هوندا ملاقات می کنید” رونمایی می کند. در اوایل سال بعد، هوندا برای یک تبلیغ تلویزیونی «بهترین مردم» که Super Cub را به نمایش می‌گذارد، وقت تبلیغاتی در مراسم اسکار می‌خرد.

۱۹۶۴ موتورهای دو زمانه شروع به تسلط بر کلاس های مسابقه ای با جابجایی کوچکتر کردند. هوندا برای اینکه در کلاس های 250 سی سی رقابتی باقی بماند، در حالی که همچنان بر موتورهای چهار زمانه تکیه می کند، یک موتور 250 شش سیلندر به نام 3RC164 تولید می کند. این شگفتی مهندسی، دنیای مسابقه را خیره می کند، اما برای جلوگیری از قهرمانی فیل رید با یاماها، کافی نیست. با این حال، در سال های 66 و 67، مایک هیل وود از شش تا برای قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان 250 سی سی استفاده خواهد کرد.

۱۹۶۸ ۱۹ سال پس از خروج اولین خودروی دو چرخ این شرکت از کارخانه، هوندا ۱۰ میلیونمین موتورسیکلت خود را تولید کرد.

۱۹۶۹ هوندا CB750 را در نمایشگاه خودروی توکیو در اواخر سال 68 رونمایی کرد، اما تا اوایل سال 69 وارد بازار نشد. نمی توان تاثیر این دوچرخه را به عنوان اولین دوچرخه مدرن چهارگانه و اولین دوچرخه بازار انبوه که با ترمز دیسکی عرضه کرد، اغراق کرد. تا سال 1970، CB750 ها با موتورهای ریخته گری شن و ماسه ساخته می شدند. در حقیقت، کیس‌های دایکاست سبک‌تر، قوی‌تر و روغن‌گیرتر بودند. اما این مدل های ریخته گری شن و ماسه هستند که مورد توجه کلکسیونرها هستند.

۱۹۷۰ هوندا چهار سوار در دیتونا 200 وارد شد، اما تنها یک نفر – دیک مان – به پایان رسید. سه DNF با پیروزی مان کاملا تحت الشعاع قرار گرفتند. این یک پیروزی بزرگ برای هوندا در آمریکا بود. در آن سال، شبکه 200 شامل سه‌گانه‌های کاملاً جدید از Triumph و BSA و اولین XR750 هارلی دیویدسون بود. اگرچه دوچرخه های کارخانه اغلب به عنوان مدل های CR750 شناخته می شوند، CR750 هرگز به عنوان یک موتور سیکلت کامل فروخته نشد. این فقط یک کیت از قطعات بود که روی یک دوچرخه اهداکننده CB750 مونتاژ می شد. ماشین‌های مسابقه‌ای کارخانه‌ای توسط مرکز خدمات مسابقه‌ای هوندا (سلف HRC امروزی) ساخته شده‌اند و رسماً “CB750 Racing Type” نامگذاری شده‌اند.

       برای حمایت وبلاگ ما بر روی این(لینک)بزنید.


تاسیس شرکت هوندا
۱۹۷۲ هوندا سرانجام اعتراف کرد که برای ساخت موتور کراس 250 سی سی رقابتی، این شرکت باید موتور دو زمانه دیگری بسازد. CR250 “Elsinore” در اوایل سال 73 به ایالات متحده می رسد. این دوچرخه بلافاصله موثرترین دوچرخه مسابقه ای تولیدی در کلاس خود است و گری جونز در اولین سال خود موفق به کسب عنوان قهرمانی موتور کراس AMA می شود.

۱۹۷۳ سوئیچیرو هوندا به عنوان رئیس شرکت بازنشسته شد. او در هیئت مدیره باقی می ماند که در سال ۱۹۸۳ عنوان افتخاری “مشاور عالی” را به او اعطا کرد.

۱۹۷۴ اولین بال طلایی، GL1000، در کلن معرفی شد. در اوایل سال 75 به بازار ایالات متحده می رسد. بال اولین تولید ژاپنی چهار زمانه است که با آب خنک می شود. این موتور همچنین دارای محور محرکه است و یکی از اولین دوچرخه های تولیدی است که به پمپ سوخت مجهز شده است. پمپ مورد نیاز است زیرا “مخزن” در موقعیت عادی در واقع یک محفظه الکترونیکی است و سرریز رادیاتور را پنهان می کند، در حالی که مخزن سوخت واقعی زیر صندلی است تا به پایین نگه داشتن مرکز ثقل کمک کند.


۱۹۷۸ در تلاش برای ساخت یک موتور سیکلت چهار زمانه رقابتی برای مسابقات قهرمانی جهانی 500GP، هوندا پیستون بیضی NR500 را تولید کرد. این در واقع یک “چهار سیلندر V-8 با 8 میله اتصال و 32 سوپاپ بود. این یک تور دو نیروی فناورانه است، اما چالش های تولید مانع از آن می شود که تا اواخر فصل 79 مسابقه دهد. هوندا در طول فصل 81 با این ماشین ادامه می‌دهد، اما حتی فردی اسپنسر هم نمی‌تواند در آن برنده شود.

۱۹۸۱ تولید هوندا گلد وینگ از ژاپن به کارخانه جدیدی در اوهایو نقل مکان کرد.

۱۹۸۳ فردی اسپنسر قهرمان مسابقات جهانی ۵۰۰ سی سی شد. برای اولین بار، هوندا برنده عنوان قهرمانی “ریبند آبی” شد. (این شرکت اولین بار در سال ۱۹۶۶ برنده مسابقات قهرمانی سازنده در کلاس ۵۰۰ سی سی شد.)

۱۹۸۶ پس از شروعی لرزان، سری V-4 “VF” از دوچرخه های جاده ای با طراحی مجدد VFR750F “Interceptor” خریداری شد. بادامک های بالای سر دنده آن یک بار برای همیشه مشکلات درایو بادامک و سایش را برطرف می کند و این مدل به طور کلی به عنوان “بهترین دوچرخه جاده ای همه کاره” برای اکثر ده سال آینده شناخته می شود.

۱۹۸۷ CBR600F “Hurricane” اولین دوچرخه خیابانی چهار سیلندر کامل هوندا است.

۱۹۹۰ VFR750R (با نام مستعار RC30) سرانجام سه سال پس از اولین فروش در ژاپن به ایالات متحده رسید. این یک دوچرخه ویژه همسان سازی واقعی و یک دوچرخه مسابقه واقعی برای خیابان است که دو برابر قیمت یک Interceptor سهام به فروش می رسد.

۱۹۹۱ این شرکت در سوگ مرگ سوئیچیرو هوندا عزادار شد.

۱۹۹۲، 200 دستگاه از NR افسانه ای (معروف به NR 750) تولید شد. این یک نسخه قانونی خیابانی از مسابقه بدبخت NR500 Grand Prix است که با قیمت خیره کننده 60000 دلار به فروش می رسد. این خودرو با ویژگی‌های قدیمی از جمله بدنه فیبر کربنی، داشبورد دیجیتال، اگزوز زیر صندلی، بازو یک طرفه و تزریق سوخت پر شده است. علیرغم استفاده زیاد از کربن و آلیاژ سبک، وزن آن نزدیک به 500 پوند است و بیشتر افرادی که آن را سوار کرده اند (هنوز نمونه آماری کوچکی است!) غرق شده اند.

۱۹۹۳ CBR900RR دنیای دوچرخه های ورزشی را شگفت زده می کند. “Fireblade” که توسط Tadao Baba طراحی شده است، قدرت یک موتورسیکلت کلاس باز را با وزن و هندلینگ یک 600 ترکیب می کند.

۱۹۹۵ رادیکال EXP-2 (دو زمانه 400 سی سی) کلاس خود را در رالی گرانادا-داکار برنده شد. این دوچرخه اثبات مفهومی برای یک موتور دو زمانه با سوخت تمیزتر و قدرتمندتر است که از یک “سوپاپ” چرخان برای بستن درگاه اگزوز استفاده می کند.

۲۰۰۱ والنتینو روسی آخرین قهرمانی جهان 500 سی سی را در NSR500 دو زمانه برنده شد.

۲۰۰۲ همه تغییر. یا نه. روسی اولین قهرمانی جهان را در دوره 990 سی سی MotoGP با موتور پنج سیلندر چهار زمانه RC211V به دست آورد. والنتینو روسی آخرین قهرمانی جهان 500 سی سی را در دو زمانه NSR500 برنده شد.

۲۰۰۴ هوندا نمونه اولیه موتورسیکلت با پیل سوختی را تولید کرد.

۲۰۰۶ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ امین سوپر فروخته شد.

۲۰۰۷ هوندا اولین تولید کننده ای است که موتورسیکلتی با محافظت در برابر تصادف کیسه هوا ارائه کرد.

۲۰۱۰ VFR1200F معرفی شد. اگرچه این موتورسیکلت اسپورتی نیست که پیش‌بینی می‌شد، اما از این جهت حائز اهمیت است که اولین موتورسیکلت تولیدی با گیربکس دوکلاچه اختیاری است که امکان تعویض دنده‌های دکمه‌ای واقعی را فراهم می‌کند.
هوندا که در اوایل سال 2009 به عنوان مدل 2010 معرفی شد، این خودرو با یک موتور 1300 سی سی V-Twin کار می کند و برای این شرکت محافظه کار یک حرکت بزرگی است.
تولید موتور هوندا
با توجه به آشفتگی پیرامون رژیم جدید AMA پس از خرید آن توسط گروه موتوراسپرت دیتونا، هوندا تصمیم می‌گیرد از این سری خارج شود و بیان می‌کند که “محیط مسابقه فعلی AMA/DMG با اهداف شرکت همخوانی ندارد.”

۲۰۱۱ در تلاش برای استفاده از بخش رو به رشد موتور سیکلت مبتدی، CBR250R معرفی شد. مینی CBR با موتور تک سیلندر 249 سی سی در کارخانه هوندا تایلند تولید و در سراسر جهان به فروش می رسد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۲۹
عرفان طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی